Update “opening” van de praktijk tijdens coronacrisis

Zoals u misschien al gezien of gelezen heeft in de media, heeft onze beroepsgroep van de fysiotherapie (KNGF) en het RIVM besloten dat de fysiotherapiepraktijken mogen gaan opschalen van de behandelingen vanaf 1 mei. Dat is goed nieuws voor ons en voor u!

We benadrukken dat het om opschalen gaat. Het kan voorkomen dat wij door de nieuwe regelgeving niet gelijk vanaf de eerste week een plek voor u kunnen reserveren. Wij hopen op uw begrip hiervoor. Voor ons is het ook een nieuwe werkelijkheid.

De nieuwe voorwaarden gelden t/m 19 mei en worden dan opnieuw beoordeeld door het RIVM.

Zijn er klachten die kunnen wachten tot na 19 mei, dan heeft dat onze voorkeur samen met videobellen! Wij willen zo min mogelijk fysiek contact waar mogelijk.

DE VOORWAARDEN VOOR BEHANDELEN:

• Wanneer u of een gezinslid/huisgenoot klachten en/of symptomen heeft of recent gehad die kunnen duiden op covid-19*, neem dan telefonisch contact met ons op voor vragen en mogelijkheden. U mag dan NIET naar de praktijk toe komen**. (bij vermoeden wordt u naar huis gestuurd)
  • We hebben aanpassingen gedaan in de wachtkamer zodat we de 1,5 meter regel zo veel mogelijk kunnen na streven.
  • Blijf zo kort mogelijk in de wachtruimte. Kom maximaal vijf minuten voor de behandeltijd de wachtkamer binnen. Bent u te vroeg, wacht dan in de auto of buiten.
  • Er mag één persoon tegelijk mee naar de behandelkamer. (Behalve bij minderjarige patiënten, daar mag 1 ouder/begeleider aanwezig zijn.) Komt u met uw partner, dan moet uw partner in de auto of buiten wachten.
  • Het meenemen van één grote en één kleine handdoek is verplicht.
  • U kunt bij binnenkomst uw handen wassen voorafgaand aan de behandeling.
  • De therapeut zal voor u de deur openen en sluiten.
  • De therapeut wast zijn of haar handen voor en na de behandeling.
  • In de agenda van de therapeuten is extra tijd gepland tussen de afspraken zodat er minimale contact is tussen patiënten.
  • Het gebruik van het toilet is niet gewenst. Wij adviseren voordat u naar de praktijk komt naar het toilet te gaan. Het toilet is alleen voor hoognodig! Er zal maar 1 toilet voor patiënten open zijn!
  • Wij nemen de algemene hygiënemaatregelen van het RIVM en KNGF in acht.***

Wij zijn blij met de mogelijkheid om de fysiotherapeutische zorg weer op te pakken zoals u van ons gewend bent. Bij vragen, tips en/of opmerkingen kunt u altijd bij één van ons terecht.

Met vriendelijke groet,

Het team van Fysio Balance

* Als symptomen bij (mogelijk) COVID-19 worden beschouwd:

• Neusverkoudheid, hoesten, kuchen of niezen
  • Loopneus
  • Keelpijn
  • Verhoging (tot 38 graden) of koorts
  • Kortademigheid
  • Moeheid
  • Oogontsteking
  • Je ziek voelen en/of diarree

** Past één van de onderstaande bij u, dan is het niet mogelijk om naar de praktijk te komen. (Videoconsult of

thuisbezoek is mogelijk):

• Heeft u een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C)?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

*** Hygiëneprotocol:

• Was je handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.
  • Voorkom contact tussen je handen en gezicht.
  • Blijf thuis als je symptomen van COVID-19 hebt.

kerstvakantie 2023

Kerstvakantie 2023 We gaan van onze rust, familie en vrienden genieten tussen kerst en oud…

Bekijk